fbpx

הדרכת הורים פרטנית

הי,
אני שמחה שהגעת לכאן, להיות הורה זה קשה וקרוב לוודאי שיהיה זה התפקיד המורכב ביותר שנמלא בחיינו.
בנוסף לטיפול בצרכים היומיומיים של התינוק או הילד, אנו ההורים, אחראים לסייע לכל אחד מילדינו לפתח כישורי חיים, כישורים חברתיים והתנהגויות מתאימות, תוך התחשבות באישיותו הייחודית של כל ילד.
זאת תוך כדי תפעול “השגרה” : א.בוקר, צהריים, ערב, כביסה, עבודה, הסעות לחוגים וכיו”ב. אולם…

בניגוד לרוב התפקידים אותם נמלא במהלך חיינו, רובנו לא נלמד על הורות בבי”ס או באוניברסיטה, ולא נעבור הכשרה בכניסה לתפקיד.

למעשה אנו נזרקים לתפקיד חיינו – להיות הורים טובים, ללא שום הכוונה/הדרכה,  אז מה הפלא שכולנו קצת מתקשים??

אנו אמורים ללמוד להיות הורים טובים תוך כדי תנועה, עם כ”כ הרבה רעשי רקע כמו לילות ללא שינה, משברים בגן, בבי”ס, בזוגיות ואיפה לא…

כול אלה יוצרים מתחים, ריבים ושלל ״אוצרות״ שמפריעים לנו בחיי היום-יום ופוגעים בתא המשפחתי אותו כל-כך התאמצנו לייצר. אבל…

ניתן וצריך לצאת מהלופ הזה

אפשר לבצע שינויים קטנים בהתנהלותינו כהורים שיגרמו למהפיכה של ממש בחיי משפחתינו וישפרו את איכות חיינו ללא היכר.
עצם זה שאתם קוראים דף זה, כבר מצביע על היותכם הורים נפלאים. כול מה שנותר לנו הוא לבצע כמה כיוונונים קטנטנים והשינוי הגדול לפנינו.

הדרכת הורים פרטנית כבר הזכרתי ? 

מהי הדרכת הורים פרטנית?

הדרכת הורים פרטנית הינה הדרכה פרטית מותאמת למשפחה. בהדרכה לומדים ההורים לראות את משפחתם כמערכת בה כל אחד משפיע ומושפע ורוכשים הם כלים שיעמדו לרשותם במגוון ההתמודדיות העתידיות שלהם כהורים. כלים אלו יחליפו את התגובות האוטומטיות וישפרו את מצב הרוח והאווירה המשפחתית בתהליך מותאם ומהיר.

הדרכת הורים הינה מקום מפגש של ההורים עם עצמם, עם איש מקצוע ועם הילדים, ללא נוכחותם הפיזית במפגש.

דרך השאלות והתשובות העולות במפגשיםֿ, הורים מתבוננים אחרת בילדיהם.

הדרכה טובה תתן מענה לכעס של ההורים ולפנטזיה של ההורים.

מאחורי כל הורה יש סיפור וכדי לראות את האור, עלינו להבין תחילה את כולו.

רובנו מגיעים להדרכת הורים מסיבות שונות ובמסגרת פרקי זמן אחרים במעגל ההורות שלנו.
  אנחנו יכולים להיות הורים לזאטוטים המרגישים כי הם “מנהלים אותנו”
 או הורים למתבגרים שמתקשים להגיע אליהם.

 בין הגורמים “הכתובים בספר” המניעים הורים להגיע להדרכה ניתן למצוא מצבים של: 

 אנחנו בד”כ מחפשים הכוונה והדרכה כשאנחנו רוצים לחזור למקום הטבעי והנכון שלנו.
 לפעמים יש צורך לבנות את מקומנו מחדש וקשה לעשות זאת ללא הכוונה מהצד בעין אובייקטיבית.

לפני שאפרט יותר על תהליך הדרכת הורים פרטנית,  חשוב לי להסביר את ההבדל בין הדרכה פרטנית
 להדרכת הורים בקבוצה ומדוע אני מאמינה ובחרתי בדרך של הדרכת הורים פרטנית.

 

הדרכת הורים פרטנית

הדרכת הורים קבוצתית:

  • להדרכה ישנה נטייה להיות מעין הרצאה פרונטלית.
  • מתפתח דיון בקבוצה, אך זה יוצא מדי פעם מהקשר ההדרכה וגולש למחוזות אחרים.
  • המנחה היא הדמות המכתיבה בד”כ את ההדרכה ולא הבעיות אותן הביאו המשתתפים מהבית.
  • נוצרת אינטימיות בין המשתתפים. עקב כך, לעיתים קיים חשש בקרב זוגות להעלות תכנים אישיים.
  • בקבוצה בד״כ קיימים משתתפים ״כוכבים״ המפרים יותר את הדיון ו״מאפשרים״ למשתתפים ״שקטים יותר״ לצוף ולהתעמק/להשתתף פחות.

הדרכת הורים פרטנית:

  • יש אינטימיות בין 2-3 אנשים.
  • הציפייה הינה ממוקדת והחיפוש אחר מענה הוא מיידי. (פוקוס)
  • המבטים בעיניים הם ביננו וביניכם.
  • מפגשים פרטניים, לעולם יהיו עמוקים יותר ויאפשרו תמיד נגיעה רחבה יותר במשפחה.
dreamstime_xs_30738826

ומה קורה במפגשים?

במפגש פרטני אני לומדת להכיר אתכם כזוג, את כול אחד מכם ואת הילדים שלכם, דרככם.
אני מכירה את ילדכם בנפרד ואת המערכת האחאית שלהם.
אני מצטרפת אליכם ולא “מנחיתה עליכם” ובעיקר מתחברת למה שאתם אומרים.
אני מבינה את התקשורת המילולית והלא מילולית שלכם ובונה עבורכם מרחב מוגן ובטוח.

ההדרכה מתקיימת בקליניקה הפרטית שלי באבן יהודה.
נקיים מפגש היכרות ראשונית ולאחר מכן נקיים כמה מפגשים בני שעה, אחת לשבוע.

במפגשים אתם מעלים מצבים וסיטואציות מחיי היום יום שלכם, הצלחות, קשיים, התמודדויות ודילמות ביניכם ואל מול ילדכם.
דרך שיחה פתוחה, נעמיק ונגיע לזוויות התבוננות נוספות על האירועים השונים.

נחזק את המקומות הנעימים והטובים, תלמדו ותקבלו כלים פרקטיים להתמודדות עם המצבים הפחות טובים האופיינים למשפחתכם.

זה לא בשמיים, התהליך לא מעיק ומעצבן והכי חשוב : השינוי מתחיל כבר בפגישה הראשונה.

הדרכת הורים פרטנית
4.7/5
סגירת תפריט
הגר גר הדרכת הורים פרטנית

סליחה על ההפרעה

אבל אני מאמינה שתקשורת היא המפתח להכל.. ו... אני באמת מאוד נחמדה בטלפון
אז תרגישו חופשי פשוט לחייג ולהתייעץ

כן - ברור שחינם ולא מחייב